Ballerina ghost dance

ghostdance

ghostdance2

ghostdance3

I kursen jag läser på distans – Avancerat digitalt foto för portfolio, har vi nu en uppgift där vi bland annat ska experimentera med slutartiden när vi fotograferar. Jag har testat att fotografera lite olika motiv och igår testade jag att fotografera en 5-årig liten ballerina. 🙂
Jag experimenterar mig även fram med redigeringen av bilderna och här är en version. Har även testat att göra en wet plate effekt som jag också gillar och än har jag inte känt vilken effekt som stämmer bäst överens med det jag vill att bilderna ska säga. En smutsig och dimmig känsla talar starkast till mig nu.

Att läsa den här kursen är i alla fall givande för att få en utmaning under hösten. Det är inte lika självklart att ge sig ut i kylan och regnet mörka höstkvällar som det är ljusa vår- och sommardagar. Men med nya idéer och lite press på sig så..

Kommentera

